BMR współorganizatorem Seminarium "Nowe technologie w branży wydawniczej" w Bratysławie

BMR współorganizatorem Seminarium "Nowe technologie w branży wydawniczej" w Bratysławie

Przegląd

Seminar „New Technologies in Publishing”

W dniach 8-9 listopada, w ramach odbywających się Międzynarodowych Targów Książki „Biblioteka” w Bratysławie zorganizowane zostało seminarium poświęcone „Nowym technologiom w branży wydawniczej”. Book Marketing Research z Krakowa jest współorganizatorem.

Pierwszego dnia Jacek Włodarczyk wygłosił referat na temat „Print on demand i media cyfrowe w branży wydawniczej”. Dzisiaj tematem spotkania będzie m.in. Wykorzystanie platformy e-commerce b2b w sprzedaży informacji o rynku książki.

Polskę reprezentuje także Włodzimierz Albin z PWP z wykładem „Wydawnictwo bez magazynu” i Radosław Moenert z portalu literatura.net.pl z prezentacją „Książki on-line”.

>> Seminar is co-organised with slovak division of Xerox.

Medial partner of seminar is „Infoknihy” – journal about the book trade in SlovakiaOrganiser: Milan Šimečka Foundation Programme consultant: Book Marketing Research, Poland (www.bmr.pl)
Co-orgainsers: Book Marketing Research Poland, Bibliotéka Book -fair Bratislava, Xerox Slovakia
Media partners: Print & Publishing, InfoknihySeminar date: 8-9 November during Biblioteka Book-fair
Place: Convention Centre Incheba, Viedenska street Bratislava, Hall A18.11.2001 Print On Demand – P.O.D.
Technology based on digital printing enables feasible production of short print runs and allows for individualization and modification of publications.10:30 Print on demand and new digital media in publishing – opening presentation Jacek Wlodarczyk, Book Marketing Research Poland 11:10 The new business of Book Publishing Armin Batschauer, Xerox Switzertland
11:50 From book to book Petr Tkadlčík,Xerox Czech republic12:30 – 13:30 Break13:30 Publishing house without warehouse Wlodzimierz Albin PWP ABC Poland
14:10 Practical experience with digital print and P.O.D . Pavol Fischer, Slovak institute of technical normalisationDemonstration of colour digital print (XEROX DC 40)8-9 November in stand of Xerox (next to the seminar room)9.11.2001 New digital media
New digital media and their impact on changes in editorial work, technology and specifics of marketing and distribution. Author rights and their protection in information society. Electronic books, bookshops and libraries with on-line books, on-line journals, CD ROM10:30 Use of platform e-commerce b2b in selling information about book market. Jacek Wlodarczyk, Book Marketing Research Poland 11:10 Publishing and Internet: On-line books Radoslaw Moenert, Literatura.net.pl
11:50 Publishing and Internet: On-line journals Elena Akácsová, Michal Dubina, Gratex Inzine12:30 – 13:30 Break13:30 CD ROM as a publication Pavel Horák, Media trade CZ Marián Jaslovský, Gratex
14:30 Hands free book – audio book Michal Hatina, Audiodigest
15:10 Protection of author right in the information society Slavomír Olšovský, IFPI Armin Batschauer, Xerox Switzerland

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.