Plany zrealizowane. Podręczniki elektroniczne w YDP

Plany zrealizowane. Podręczniki elektroniczne w YDP

W maju tego roku Andrzej Działdowski powiedział Wirtualnemu Wydawcy: " Koniec roku 2000 był dla nas okresem debiutu na rynku podręczników szkolnych. Oczywiście – jak przystało na firmę produkującą multimedia – nasze podręczniki są w pełni multimedialne i odpowiadają najbardziej ambitnym wyzwaniom i możliwościom, jakie stwarzają nowoczesne technologie informatyczne i telekomunikacyjne. 
Po produktach do nauki języków obcych budujemy drugą mocną kategorię w naszej ofercie, jaką jest właśnie edukacja szkolna. Z nią wiążemy najbliższe plany rozwoju. Nie możemy podać prognoz liczbowych, ponieważ objęte są one tajemnicą handlową".

I oto w sierpniu jego słowa się potwierdziły. 13 bm. na rynek wprowadzony został (wchodzący w skład projektu iszkoła) pierwszy zestaw  podręczników elektronicznych eduROM. YDP mówi, że są to pierwsze na świecie elektroniczne podręczniki przeznaczone do wszystkich najważniejszych przedmiotów w szkole podstawowej i w gimnazjum. Powstawały przez ponad dwa lata i pracowało nad nimi ponad 200 specjalistów (zatrudnienie zostało zwiększone trzykrotnie w przeciągu dwóch lat). 

W ten sposób ruszył projekt edukacyjny – iSzkoła (w który firma zainwestowała już 12 mln zł) uwzględniający nowoczesne podejście do nauczania, w pełni wykorzystujący, możliwości komputera, Internetu oraz innych technologii teleinformatycznych. Kolejne elementy składowe projektu: eduWAP , eduLINK, eduLAN, eduNET. Już 1 września nastąpi oficjalne otwarcie portalu edukacyjnego EduNET dla szkół podstawowych i gimnazjów. Jego celem jest stworzenie sieciowej społeczności uczniów, rodziców, nauczycieli i szkół. W serwisie tym uczniowie odnajdą informacje prezentujące materiał nauczania większości przedmiotów szkolnych, rodzice pomoc i wsparcie specjalistów z różnych dziedzin, a nauczyciele materiały służące do wykorzystania na lekcji.

> W ostatnich trzech latach obroty YDP systematycznie rosły: 
· rok 1998: 9,082 mln zł 
· rok 1999: 13,391 mln zł 
· rok 2000: 16,654 mln zł

Multimedialne centra informacji

MEN próbuje poprawić stan wyposażenia polskich szkół w komputery poprzez programy wyposażania polskich szkół w pracownie komputerowe z dostępem do internetu. 

Programy "Pracownia internetowa w każdej gminie" oraz "Pracownia internetowa w każdym gimnazjum" zostały zrealizowane w latach 1988-2000. Ich celem było m.in. przygotowanie uczniów do życia w globalnym społeczeństwie informacji, usprawnienie komunikacji w systemie oświaty, działanie na rzecz wyrównywania szans młodzieży z małych i oddalonych od centrów kulturowych miejscowości, inicjowanie rozwoju edukacji informatycznej. 

W ramach projektów wyposażono 5 800 pracowni w 10 multimedialnych stanowisk komputerowych, połączonych siecią lokalną, z dostępem do internetu, oraz z odpowiednim oprogramowaniem. Szkoły w ciągu trzech lat realizacji programów otrzymały 58 000nowoczesnych komputerów.

W 2001 r. kontynuowane jest wyposażanie gimnazjów w pracownie internetowe. 
Według planów wyposażonych zostanie ok. 850 gimnazjów w 10-stanowiskowe pracownie internetowe. Sprzęt i oprogramowanie mają otrzymać wszystkie te gimnazja, które przenoszą się do nowo wybudowanych szkół przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 20001/2002. 
Około 100 gimnazjów dostanie 4-komputerowe zestawy z dostępem do internetu. Rozpocznie się także wyposażanie pracowni internetowych szkół ponadgimnazjalnych (dotyczy to 373 liceów ogólnokształcących, które otrzymają pracownie 15-stanowiskowe z serwerem). Będą także tworzone szkolne multimedialne centra informacji.

Katarzyna Głódkowska

 

(more…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Remember Me  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Inne

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.